Poznato je kako svaka nova sezona već tradicionalno sa sobom donosi određene promjene, očekivanja i novosti. Niti ova jubilarna sedamdeseta po tom pitanju nije iznimka, no osim onih očekivanih promjena koje se odnose na tehničke karakteristike bolida i pokoje pravilo, početak ove sezone obilježen je i velikim promjenama kada su u pitanju vozačke postave. Tome u prilog za početak ide činjenica kako su samo dvije momčadi krenule u sljedeću sezonu s istom vozačkom postavom koja je odradila i prethodnu 2018., to su naravno Mercedes i Haas. Ostatak grida poprilično je izmiješan pa se uz neke zvučne transfere kao što su primjerice prelazak Ricciarda u Renault ili Raikkonena u Alfa Romeo, dogodio i čitav niz drugih manje ili više zvučnih rotacija i promjena.

Ipak, uz navedeno posebno je zanimljivo primijetiti i kako se osim promjena u momčadima, na gridu dogodila i određena smjena generacija jer su mjesta nekih iskusnih vozača bilo po pitanju nastupa ili godina zamijenili neki novi klinci, zapravo čitava generacija klinaca. Gledajući kroz rezultatski učinak, mogli bismo reći kako premijerni nastup McLarenovog Landa Norrisa, Toro Rossovog Alexandera Albona, Williamsovog Georgea Russella pa i Alfinog Antonija Giovinazzija koji teoretski nije pravi rookie, nisu prošli previše uspješno jer u bodovnom smislu svi su ostali kratkih rukava, Ipak, jasno je kako učinak ovog pokera novajlija ne možemo komentirati isključivo kroz prizmu jednoga nastupa pa ćemo neke konkretne zaključke moći donijeti s određenim vremenskim odmakom. Do tada, kratka analiza premijernoga nastupa u Albert Parku.

Lando Norris – McLaren – Start 8. – Kraj utrke 12.

S analizom učinka krenut ćemo s najbolje plasiranim, Landom Norrisom. Za McLarenovog rookiea prvi trkaći vikend počeo je i više nego uspješno. Solidne predstave na slobodnim treninzima okrunjene su jako dobrim učinkom i na kvalifikacijama kada je čak i mimo očekivanja same momčadi, ušao u završnu rundu kvalifikacija osvojivši sasvim solidno osmo mjesto na startu. Mladi Britanac start utrke doduše nije odradio na vrhunskoj razini jer je na početku izgubio neke pozicije, no u tom trenutku plasman u bodovima činio se kao izgledna opcija. Nažalost, nekoliko krugova izgubljenih iza sporog Giovinazzija u konačnici su Norrisa stajali dobrog plasmana, vjerojatno i bodova  jer zaostatak je u tih nekoliko krugova drastično narastao. Pred kraj, mladi je Britanac u potpunosti izgubio tempo pa je došao i pod pritisak Pereza uz veliki zaostatak za prvom desetoricom. Iako je Norris izjavio kako osjeća da je iznevjerio momčad te je izrazio i određeno nezadovoljstvo svojim premijernim nastupom, razloga za preveliku samokritiku ne bi trebalo biti. Što se samoga nastupa tiče, možemo reći kako je Lando posao odradio i više nego solidno, posebice u kvalifikacijama, a niti u samoj utrci zapravo nije bilo većih kikseva pa sudeći prema viđenom u nedjelju, ovakvi solidni nastupi ne bi trebali biti rijetkost. McLarenova forma i mogućnosti velika su nepoznanica pa je samim tim i daljnji prosperitet ovoga mladca također neizvjestan, no čini se kako talenta i brzine definitivno ima.

Alexander Albon – Toro Rosso – Start 13. – Kraj utrke 14.

Za početak, možemo reći kako je Toro Rossov novi vozač svakako rijetka biljka jer podsjetimo, ovaj 23 godišnjak nastupa pod zastavom Tajlanda što naravno nije nekakav faktor u kontekstu nastupa, no zanimljivo i nesvakidašnje je. Što se pak tiče nastupa u Australiji, u rezultatskom smislu Albon je tijekom cijeloga vikenda bio manje više konstantan jer njegovi su se rezultati uglavnom kretali u rasponu od 13. do 17. mjesta pa je i ono 14. koje je upisao na kraju utrke rekli bismo u skladu s očekivanim. Tijekom slobodnih treninga bio je uglavnom u prosjeku 7,8 desetinki sporiji od iskusnijeg momčadskog kolege Kvyata, no u kvalifikacijama Rus je mladom Tajlanđaninu ipak gledao u leđa. U konačnici Rus se ipak osladio jednim bodom za razliku od Albona koji je po tom pitanju ostao kratkih rukava. Što se samog nastupa tiče, kao i u slučaju Norrisa, možemo reći kako je to bio sasvim solidan nastup u kojem nismo zabilježili pogreške ali niti nekakve posebno pamtljive poteze. Ostaje u sjećanju borba s jednim od Haasovih bolida koja na kraju ipak nije završila rezultatskim progresom. Sudeći prema performansama Toro Rossa za očekivati je kako se Albon u određenim kombinacijama može nadati pokojem sitnom bodu jer dojam je kako ovaj mladac nije zalutao na grid, no ipak u ovom trenutku čini se kako je nekoliko momčadi i vozača u nešto boljoj poziciji.

Antonio Giovinazzi – Alfa Romeo – Start 14. – Kraj utrke 15.

Već je u uvodu naglašeno kako Giovinazzi nije rookie u pravom smislu riječi jer mladi je talijan već ubilježio nastupe u Formuli 1, no ipak nećemo pogriješiti ako kažemo kako je zapravo ova sezona onaj pravi početak za Alfinog novajliju.

O zamjeni imena Sauber – Alfa Romeo manje više znamo sve, pa i to da je ovim potezom veza između Ferrarija i nove momčadi veterana Kimija i rookiea Giovinazzija dodatno osnažena. Govorimo to jer upravo je i Giovinazzijev angažman dio te suradnje.

Također očekivano, u Australiji mladi je Talijan izgubio sve duele u odnosu na svog iskusnog i ipak u ovom trenutku kvalitetnijeg momčadskog kolegu Raikkonena, uz prosječne zaostatke koji su se kretali na razini pola sekunde. Iznimka je tek bio treći slobodni trening u kojem je Finac ostao iza Giovinazzija.

U utrci, Giovinazzi je, kasnije se to vidjelo, imao određene poteškoće s bolidom i gumama pa i njegov nastup samim tim nije previše relevantan ali iako rezultatski prvijenac nije bio uspješan, od Talijana se s pravom očekuje dosta. Razlog tomu je i činjenica kako Alfa Romeo u ovom trenutku izgleda i više nego solidno i mnogi ih vide prvi vrhu sredine poretka uz bok Haasu. Takva situacija za Talijana može biti mač s dvije oštrice jer s jedne strane mogućnosti za borbu i dokazivanje s ovim bolidom trebale bi biti realnost koju će momčadski kolega Kimi bez sumnje iskoristiti. Kroz tu prizmu nesumnjivo će se gledati i rezultati Alfinog Talijana što će nesumnjivo staviti određeni pritisak na njegova leđa. Ipak, nećemo pogriješiti ako kažemo kako je Giovinazzi možda i u ponajboljoj situaciji u odnosu na svoje mlade kolege.

George Russell – Williams – Start 19. – Kraj utrke 16.

Od svih novaka i mladaca na gridu, mladi je Britanac sasvim sigurno u najdelikatnijoj poziciji. Williamsova “forma” teško će omogućiti Russellu puno sretnih i zanimljivih trenutaka jer ostatak grida jako je daleko kada je u pitanju brzina. Ono što Russellu za početak može biti tračak nade je činjenica kako je i na kvalifikacijama i u utrci završio ispred svog poznatijeg i iskusnijeg kolege Roberta Kubice. Doduše, napredak u utrci rezultat je odustajanja nekih vozača, no i sam dolazak do cilja određena je satisfakcija. Kako je i rečeno, Russell će svoj vozački potencijal teško razviti u nekonkurentnom Williamsu, no iskustvo koje će steći i sama činjenica kako je član stalne postave ovosezonskog grida za mladog su vozača velika stvar. Samim tim pritisak očekivanja i rezultatskih ostvarenja kud i kamo su manji što može biti pozitivna stvar. Premijerni nastup bio je korektan iako je teško procijeniti koliko je to u konačnici brzo i dobro. Za sada, skupljanje iskustva i razvijanje vlastitih mogućnosti bit će Russellova realnost.

Note: There is a poll embedded within this post, please visit the site to participate in this post’s poll.