U redu – nakon onog vatrometa i razbijanja u Azerbajdžanu, bilo koja “standardna” utrka bi djelovala dosadno. Iako, Španjolska nije bila sama po sebi loša, ako se postrani ostavi činjenica da odluka o pobjedniku nije niti u jednom trenu bila pod velikim upitnikom. Ovo je više služilo kao podsjetnik na neke njegove prethodne utrke, naročito u sezonama veće dominacije Mercedesa, kad je brzinski ščepao vodstvo i nakon toga mirno “odveo bolid kući”. Odlično za njega i njegove navijače, o tome nema sumnje, ali za napetost utrke, ne toliko dobro. Ako još uvijek važi ono da je Španjolska dobar općeniti barometar bolida, ovo je bio pomalo tmuran vikend za konkurente, ne samo meteorološki. Ali bez zalijetanja s prognozama; nije prošla još ni četvrtina sezone. Za dobro sezone sad bi bilo idealno ako Ferrari, ili još bolje, i Ferrari i Red Bull, uzvrate uslugu svojim pobjedama.

Kad smo kod Red Bulla, ako se netko nakon Bakua melodramatično uhvatio za glavu i uspaničio kako će njegov omiljeni vozač otamo sad morati voziti po ekipnim pravilima, čini mi se da je vjerojatnost za to zapravo jako mala, koliko god ljudi tamo “bučili” oko toga. Štoviše, Red Bull je među posljednjim ekipama koje bi uvele tako nešto. Podsjetimo, oni nisu tamo kako bi na asfaltu zaradili svoj kruh, već su marketinška operacija grozomorno veće firme. A u tome je imidž – sve. Nekom šefu ekipe je, naravno, pro forma dužnost prema javnosti negodovati i mrmljati kako vozači moraju paziti i da se takve vratolomije ne toleriraju. Ali s gledišta strategije, dakle marketinga, napuniti sve medije naslovima poput “razuzdani Red Bullovi vozači opet su se pobrinuli za spektakl u Formuli 1” je za njih barem jednako vrijedno, ako ne i bolje, od “Red Bull osvojio drugo i treće mjesto”. Dodajmo tome da bi uvođenjem vlastitih pravila sigurno antagonizirali poprilične navijače barem jednog, a vjerojatno obojice svojih vozača. Toga se jedna strateški marketinška operacija boji jednako koliko i bodova u prvenstvu.

Ekipne odredbe za Ferrari inače nisu problem jer famozna Scuderia tako funkcionira još od doba jednostaničnih organizama i svi Tifosi to barem podsvjesno znaju. U Mercedesu pak možda to nije toliko formalno, ali se vidi koji je vozač s inicijativom, a koji ga slijedi (iako za dlaku!). U Red Bullu toga sad nema, ali nije situacija ništa novo. Već dugo viđamo u Formuli 1 događaje u kojima ekipe, barem one kojima Formula 1 nije kruh već dio promidžbe nećeg većeg, svjesno povlače poteze koji služe više skupljanju šašavog publiciteta nego čistom kompetitivnom utrkivanju. Kraće: Red Bull prodaje energetske napitke, ne životna osiguranja.
Uglavnom, ako sad postoji neki glavni upitnik, to je vjerojatno Ferrari. One dvije pobjede na početku nisu bile rulet, kasnije su se dogodile pogrešne procjene, višak adrenalina, malo peha, i Mercedes je iskoristio situaciju preuzeti vodstvo u vozačkom i konstruktorskom prvenstvu. Ideje da se “manipulira” Safety Carom možda mogu proći pod ispriku jednom, dva puta; nakon toga, teško. Iako osobno nisam navijač Ferrarija, u ovoj situaciji diskretno “navijam” za njih (a i ostale konkurente) utoliko da prvenstvo ostane neizvjesno. I, u međuvremenu, teško je ne uočiti da je do sada u ovoj sezoni Räikkönen u najboljem smislu dobio štih svjetskih prvaka iz kasnih 1980-ih: ili odustane (dva puta do sad), ili bude na postolju (tri puta). Već ga se godinama u medijima trpa u penziju, ali Finac ima tu otkačenu sposobnost iznenada nagrabiti masu bodova taman kad takve priče krenu. Kad ga bolid sluša, brz je i općenito ne izaziva tenzije s Vettelom. Čitaj: točno ono što Ferrari treba. Osim ako se “pre-vrati” u formu pa počne mučiti Nijemca… osobno se ne bih kladio da neće osvojiti neki Grand Prix ove sezone.

Isto važi i za Renault, koji je zapanjujuće dobro krenuo u ovoj sezoni. Ako nastavi ovaj zamah, ne bi nikoga trebalo iznenaditi ako barem dosegne neko postolje, naročito ako se neki od ekipa ispred (opet) pobrinu sami sebe izbaciti iz utrke. Ekipa je prestigla (iako samo za bod) i McLaren među konstruktorima; obje ove ekipe su u uzletu i, makar je vjerojatno preambiciozno očekivati da već počnu ugrožavati Red Bull, opet su i markantno ispred ostalih ekipa. Veseli me vidjeti i da Sauber počinje čupkati povremene bodove ― već su do sada u 2018. osvajali bodove više puta nego kroz cijelu 2017., i odlijepili se od dna konstruktorskog poretka. Bilo bi mi još draže da to nije radi nevolja u, od svih ekipa, Williamsu.