Focus je ranije ove godine osvojio maksimalnih 5 zvjezdica na testiranju Euro NCAP-a, kao jedan od prvih automobila s maksimalnim rezultatom prema novim strožim kriterijima.

Osim toga, Euro NCAP je nedavno pohvalio tehnologije koje su ugrađene u Focus kako bi iskustvo vožnje bilo udobnije, manje zahtjevno za vozača i koje vozačima pomaže izbjeći ili ublažiti prometne nesreće. Focus je razvijen pomoću Fordovog novog sigurnosnog testnog centra vrijednog 15,5 milijuna eura smještenog u Kolnu. “Ništa nam nije važnije od sigurnosti naših kupaca, a Ford vjeruje da su pametne tehnologije koje pomažu vozačima izbjegavanje opasnih situacija jednako važne kao i razvoj čvrstih vozila koji će biti sigurni za putnike u slučaju nesreće”, kazao je Helmut Reder, globalni direktor za B I C segment,  Ford of Europe.

Aktivna i pasivna sigurnost

Novi Ford Focus nudi širi raspon značajki pomoći vozaču od bilo kojeg Fordovog vozila u povijesti, podržan s tri radara, dvije kamere i 12 ultrazvučnih senzora, a sve kako bi vožnja bila udobnija, manje zahtjevna i sigurnija. Osim toga, napredna struktura karoserije i sigurnosne točke izrađene od čelika visoke čvrstoće dizajnirani su kako bi zaštitili putnike u slučaju nesreće. Euro NCAP je ranije ove godine pohvalio Focusove tehnologije koje donose odličnu ravnotežu između sustava potpore vozaču i osjećaja vozača da on ima kontrolu nad vozilom uz mali rizik da vozač postane pretjerano oslonjen na tehnologije dok su sustavi jednostavni i intuitivni za uporabu. 

Novi centar za crash testove

Novi Focus je prvo Fordovo vozilo optimizirano korištenjem novog pogona za ispitivanje crash testovima na novoj testnoj traci u  Merkenich tehničkom centru. Centar vrijedan 15,5 milijuna eura dovršen je početkom 2018. godine, a Fordovim inženjerima omogućuje finu prilagodbu sustava pasivne sigurnosti za poboljšanje sigurnosti putnika.

U centru se može izvršiti do četiri crash testova dnevno, koristeći hidraulički pogonski sustav za udar u zaustavljeno vozilo ekvivalentom sile od 250 tona, imitirajući ubrzanje do 80 puta sile gravitacije, koje se pojavljuju u realnim prometnim nesrećama na cesti. Kamere koje mogu snimiti 1000 slika u sekundi omogućavaju inženjerima detaljno proučavanje ponašanje zračnih jastuka, sjedala, karoserije i sigurnosnih zona. Najnovija generacija testnih daju podatke iz 70 osjetljivih senzora na ključnim anatomskim mjestima uključujući 15 akcelerometara samo u glavi.

Pravi crash testovi daju nam pravo bogatstvo informacija, ali postavljanje i sami testovi traju predugo. Virtualni testovi se obavljaju brzo, ali još uvijek nisu dovoljno pouzdani. Naš novi testni poligon premošćuje jaz između stvarnog i virtualnog svijeta, kako bi mogli brže donositi poboljšanja u vozila što će rezultirati sigurnijim automobilima“ – rekao je  Stephan Knack, šef Fordova crash test centra u Kölnu. Novi Focus sada je u prodaji u Europi kao peterovratni hatchback, karavan i četverovratni sedan na odabranim tržištima. Nudi se u modernim paketima opreme Trend i Titanium, sportskom opremom ST-Line te prestižnom Vignale opremom.

Uskoro će na tržištu biti dostupan i prvi Focus Active crossover.