Loše predstave momčadi iz Maranella u drugom dijelu sezone potaknule su razne špekulacije i rasprave u medijima, poglavito talijanskim u kojima se nastoji pronaći odgovor na pitanje zašto i zbog čega Ferrari u drugom dijelu sezone opet tone kao sidro.

Borba za titulu u kojoj je tijekom prvoga dijela ove sezone Ferrari bio barem mali korak ispred konkurencije (čitaj Mercedesa) odjednom je postala gotovo sigurno izgubljena bitka na kraju koje će, ukoliko se ne dogodi čudo u koje čini se više niti oni sami ne vjeruju, u Maranellu ostati bez oba naslova.

Kako je i ranije navedeno, brojne su špekulacije o tome gdje je i kako nestala Ferrarijeva brzina, zašto se u svega nekoliko utrka dogodilo toliko taktički loših odluka i, općenito, što u momčadi ne funkcionira.

Kao jedan od potencijalnih problema navode se navodno vrlo loši odnosi između šefa momčadi Maurizia Arrivabenea i tehničkog direktora Mattie Binotta koji su prema navodima Corriere dela Serra “na nikad nižim razinama s velikom opasnosti da na kraju dođe do velikih nesuglasica i okršaja”.

Jedan od razloga zbog kojih se opravdano sumnja u kvalitetu odnosa Arrivabenea i Binotta je činjenica kako je već poslovično suzdržani šef Ferrarijeve momčadi nakon taktički katastrofalno odrađenih kvalifikacija za VN Japana javno “udario” po dijelu ekipe s pit walla što mu inače nije praksa jer se upravo Arrivabene često postavljao kao gromobran ekipe preuzimajući odgovornost na sebe.

Podsjetimo Arrivabene je izjavio kako je nakon kvalifikacija bio izrazito ljut zbog pogrešaka i krivih procjena u vezi odabira guma, konkretno zbog situacije u kojoj je jedino Ferrari na stazu u dva navrata izašao na krivim gumama. Također, Arrivabene je i napomenuo kako se ovakve pogreške ne događaju prvi puta te da je ponekad pametnije gledati što se događa na stazi u realnom vremenu negoli buljiti u računala.

Iako Arrivabene do sada nije imao običaj upirati prstom u krivce, a to nije učinio ni sada, prilično je jasno kako su se kritike odnosile na ljude s pit walla, preciznije na njih šestoricu koji zajedno s Binottom i donose ovakve odluke.

Također, šuška se i o tome kako je momčad sve više podijeljena u dva tabora, jedan s Arrivabeneom, drugi s Binottom na čelu zbog čega su također odnosi unutar momčadi dodatno zategnuti. Navodno, Arrivabene sukladno svojoj odgovornosti i izloženoj poziciji traži veću samostalnost i mogućnost kontrole pojedinih dijelova momčadi koji bi trebali i morali o svim odlukama obavještavati njega što čini se sada nije slučaj. Upravo taj nedostatak iskustva, čini se i čvrste ruke koja je nestala odlaskom Sergija Marchionnea za mnoge je jedan od ključnih faktora i uzroka svih ili barem većine problema na crvenom brodu.

Sve u svemu, pitanja je mnogo jer se u kontekstu navedenih kikseva postavlja puno upitnika počevši od loših taktičkih odluka o odabiru guma na kvalifikacijama u Japanu, upitne strategije u Mađarskoj i Singapuru, također ne pretjerano dobro odrađene taktike u Monzi itd., itd.

Kako bilo tifosi, uvijek nabrijana talijanska javnost i mediji sasvim sigurno neće blagonaklono gledati na još jedan izgledni ćorak Ferrarija kada su u pitanju naslovi i sve češća Mercedesova šepurenja stazama i vožnje u formacijama. Netko će u konačnici vjerojatno i platiti glavom, a tko će to biti ostaje za vidjeti.