Mnogi pratitelji i zaljubljenici Formule 1 očekivali su u ovoj sezoni ogromnu borbu za naslove prvaka između Mercedesa i Ferrarija i napetije utrkivanje. Unatoč tome što smo u zadnjih pet utrka vidjeli malo bolje utrkivanje, generalni dojam i dalje je da je ova sezona bila korak “unazad”.

Neke momčadi su napravile veliki skok u odnosu na lani, dok su druge razočarale i podbacile. Pa, krenimo redom.

10. Williams 

2018. – 4 boda
2019. – 1 bod

Williams je u novu sezonu ušao s novom vozačkom linijom koju čine perspektivni George Russell i Robert Kubica koji se napokon uspio vratiti u sport. Williams je lani imao najgoru sezonu u bogatoj povijesti ove momčadi, a sve više se čini da će ova godina biti još i gora.

Jedini bod u sezoni osvojio je Kubica s desetim mjestom na kaotičnoj utrci na Hockenheimu, a momčad broji svaki prolazak u Q2 koji ostvare. Gotovo nitko u ovome trenutku ima vjeru u Williams i bit će potrebne velike promjene kako bi se stvari promijenile na bolje.

9. Haas

2018. – 66 bodova
2019. – 26 bodova

Još jedna momčad u liniji “razočaranih u 2019”. Haas je imao velika očekivanja za ovu godinu, i to s razlogom. Američka momčad je u 2018. završila na petom mjestu u poretku konstruktora s 93 boda.

Guenther Steiner nadao se da će se njegova momčad nastaviti razvijati i nije skrivao namjere da napadnu četvrto mjesto u poretku, odnosno titulu ‘Best of the Rest’ ekipe. Međutim, za razliku od nekih drugih momčadi, Haasu veliki problem predstavljaju – njihovi vozači.

Romain Grosjean ima čak šest odustajanja ove sezone s čime predvodi grid, a šanse da ne završi utrku su vrtoglavih 50%. Sezonu su obilježili i neki incidenti Kevina Magnussena i Grosjeana, a posebno vrijedi spomenuti onaj na VN Velike Britanije kada su obojica morali odustati iz utrke već u prvom krugu jer su se međusobno sudarili.

8. Racing Point

2018. – 59 bodova
2019. – 31 bodova

Prije točno godinu dana ova momčad je prolazila kroz velike promjene. Lawrence Stroll je postao novi vlasnik ekipa i preimenovao ekipu iz Force Indije u Racing Point (osobno mrzim novo ime). Više manje je sve u momčadi ostalo isto osim što je Estebana Ocona zamijenio Lance Stroll.

Ova ekipa je u očiglednom padu nakon što su doživjeli svoj vrhunac u 2017. kada su završili četvrti u poretku konstruktora sa 163 bodova. Prošle godine su osvojili ukupno 109 bodova, ali su u prvenstvu završili na sedmom mjestu jer su im oduzeti osvojeni bodovi koje je osvojila originalna, “Sahara Force India” ekipa.

7. Alfa Romeo 

2018. – 18 bodova
2019. – 32 boda

Bivši Sauber bio je najveće iznenađenje prošlogodišnjeg prvenstva. Predvođeni rookie zvijezdom Charlesom Leclercom ova momčad bila se potpuno preporodila u odnosu na ranije godine. Sauber je u 2016. i 2017. osvojio sveukupno mizernih sedam bodova.

Leclerc je otišao u pravcu Ferrarija, ali Sauber nije bio ostao praznih ruku. Za uzvrat su bili dobili svjetskog prvaka iz 2007., Kimija Raikkonena, koji je i više nego dokazao svoju vrijednost. Iceman je osvojio 31 od ukupno 32 boda ove godine, odnosno 96.8% svih bodova. Uz sve to, doživjeli su i pozitivni rebrand; momčad je preimenovana u Alfu Romeo.

Alfa bi se nalazila u još boljoj situaciji kada bi Antonio Giovinazzi barem malo pratio tempo svojeg momčadskog kolege. Međutim, stvari djeluju i više nego dobro za njih. I dalje se nalaze u uzlaznoj putanji i s pravom se možemo nadati još boljim nastupima.

Image result for KIMI RAIKKONEN ALFA ROMEO

6. Renault

2018. – 82 boda
2019. – 39 bodova

Renault je uz Ferrari najveće razočarenje ove sezone. Cyril Abiteboul nije najavio pobjede i postolja, ali najavio je puno bolju formu i konstantne rezultate. Renaultov cilj za 2019. bio je razvoj na svim razinama i, u najmanju ruku, reproducirati uspjeh iz 2018. što je bio četvrto mjesto u poretku konstruktora.

To za sada nisu uspjeli i francuska momčad si je dodatno otežala viziju koju imaju za buduće godine (borba za postolja u 2020. i za titulu u 2021.). Da stvar bude gora, za 2019. su također doveli i jednog od najboljih vozača na gridu – Daniela Ricciarda.

Međutim, Renault ima bogate resurse, prilično dobre stručnjake i odlične vozače. Često jednostavno nisu imali sreće, još češće su jednostavno zabrljali. Za očekivati je bolja druga polovica sezone za Renault.

5. Toro Rosso

2018. – 28 bodova
2019. – 43 boda

Toro Rosso jedna je od momčadi s potpuno novom postavom ove godine. Daniil Kvjat se vratio u momčad (i sport), a društvo mu je do sada pravio novak Alex Albon. Toro Rosso drugu godinu u nizu vozi na Hondin pogon, a s njihovim rezultatima su bili zadovoljni i glavešine iz Red Bulla.

Zapravo, Toro Rosso ima ponajbolju godinu u povijesti ekipe i čak su osvojili jedno postolje zahvaljujući trećem mjestu Kvjata na Hockenheimu što je njihovo prvo postolje još od 2008. kada je Sebastian Vettel pobijedio na Velikoj Nagradi Italije.

Zbog loših nastupa u Red Bullu Pierre Gasly  se vraća u momčad dok je Albon promoviran u ‘A’ momčad. Bit će zanimljivo vidjeti kako će Gasly reagirati na promjenu. Kvjat će mu tu sigurno biti od pomoći s obzirom na to da se ista stvar njemu desila 2016. Baš su se našli.

4. McLaren

2018. – 52 boda
2019. – 82 boda

Meni osobno najugodnije iznenađenje dosadašnjeg prvenstva. McLaren ovako dobro nije izgledao već jako, jako dugo. Pozicija u prvenstvu samo donekle ocrtava koliko je momčad iz Wokinga napredovala ove godine.

Momčad su napustili Fernando Alonso i Stoffel Vandoorne, a njih su zamijenili Carlos Sainz i rookie Lando Norris. Vrijedi spomenuti i dolazak Andreasa Seidla kojemu se moraju pripisati zasluge jer je stvarno solidno posložio ovu momčad, zadao joj jasnu sliku o budućnosti i unio već dugo traženi osjećaj stabilnosti.

Iako su prošle godine završili prilično solidnom šestom mjestu, McLaren je tamo prošle godine bio više zahvaljujući vozačkim talentima Fernanda Alonsa nego vlastitim zaslugama. Ove godine se, za sada, sve posložilo i svi u momčadi zaslužuju samo veliko bravo!

Related image

3. Red Bull

2018. – 223 boda
2019. – 244 boda

Red Bull je za ovu godinu izgubio Daniela Ricciarda koji je otišao u Renault i bilo je očito da će sada svu svoju pažnju usmjeriti prema mladom i talentiranom Maxu Verstappenu. Mnogi pratitelji sporta zamjerili su Verstappenu njegovo nepažljivo i riskantno utrkivanje koje je vrlo često rezultiralo sudarima.

Verstappen je ove godine sazrio i za sada je jedini pobjednik utrke u 2019. koji nije iz Mercedesa. Na VN Mađarske čak je i ostvario svoj prvi pole position u karijeri, a malo mu je falilo da i tamo dođe do pobjede.

S druge strane, Red Bull nimalo ne može biti zadovoljan sa svojim drugim vozačem koji je do, eto jučer, bio Pierre Gasly. Francuz je osvojio triput manje bodova od kolege i s razlogom je poslan natrag u Toro Rosso. Gaslyjev najbolji rezultat i jedan od samo dva plasmana u prvih pet bio je četvrto mjesto na Silverstoneu dok je, usporedbe radi, Verstappen svaku utrku završio u prvih prvih pet.

Gaslyja će zamijeniti Alex Albon, a kako bi to moglo završiti za Red Bull komentirao je naš Igor.

2. Ferrari

2018. – 335 bodova
2019. – 288 bodova

Bio sam jedan od onih koji su najavljivali da će titule 2019. otići u Maranello. Ferrari je na predsezonskim testiranjima izgledao kao najbrži i najbolji bolid na gridu i većina stručnjaka složilo se da bi ovo napokon mogla biti ‘ta’ godina.

Priznajem, bio sam u krivu. Nakon hladnog tuša u Australiji, Ferrari je imao šansu ispraviti stvari na VN Bahreina. Tamo se Sebastian Vettel zvrtio dok je Charlesu Leclercu otišao motor. Idućih nekoliko utrka su prošle u znaku Mercedesove dominacije.

Propeti Konjić još uvijek čeka svoju prvu pobjedu u sezoni koja im je više puta izmakla ispred nosa. Osim u Bahreinu, mladi monegaški vozač je na korak do pobjede još bio u Austriji gdje ga je Verstappen prestigao u 69. krugu.

Sebastian Vettel također ima slabiju godinu i jedan je od razloga zašto ova momčad trenutno ne stoji malo bolje na tablici. Četverostruki svjetski prvak  u dosta trenutaka je lošiji na stazi od Leclerca. Nijemac trpi puno kritika na svoj račun u zadnjih godinu dana, a zadnji “blam” mu se desio na VN Velike Britanije kada se jednostavno zaletio u Verstappena. Ipak, da sve ne bude crno, Vettel je više puta podsjetio o kakvom se vozaču radi – npr. na domaćoj utrci na Hockenheimu kada je startao kao zadnji i završio na drugom mjestu.

1. Mercedes

2018. – 345 bodova
2019. – 438 bodova

Ne znam kako je moguće da netko bude u napretku nakon što je osvojio pet uzastopnih dvostrukih titula, ali eto, Mercedes je dokazao da je moguće. Srebrne Strijele uživaju u svojoj najboljoj sezoni u V6 eri, a usput su srušili i nekoliko rekorda.

Po prvi puta u povijesti sporta jedna momčad je imala 1-2 na prvih pet uzastopnih utrka, a baš svatko u momčadi je napredovao u odnosu na lani. Čak je i Valtteri Bottas upisao dvije pobjede nakon što lani nije mogao ostvariti niti jednu (to ga je dosta povrijedilo).

Iako Bottas jednostavno nije dovoljno dobar da parira Hamiltonu u borbi za naslov, njegova dobra forma pomaže Mercedesu da bez ikakvih problema kontrolira situaciju u poretku konstruktora.

Lewis Hamilton na dobrom je putu prema svojoj šestoj tituli prvaka i čini se vrlo realno da će mnogi nedodirljivi rekordi koje je postavio legendarni Michael Schumacher biti srušeni.